Voinko tilata tuotteita lahjaksi toiseen osoitteeseen?
Valitse haluamasi tuotteet ostoskoriin. Kirjoita kassalla Yhteystietoihin oma sähköpostiosoitteesi. Lähetämme tilaus- ja toimitusvahvistukset tähän sähköpostiosoitteeseen.
Kirjoita kohtaan Toimitusosoite tilauksen vastaanottajan eli lahjansaajan tiedot.
Paina sen jälkeen ”Jatka valitsemaan toimitustapa”. Ohjelma listaa lahjansaajan toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevat noutopisteet. Valitse haluamasi toimitustapa ja -paikka. Siirry eteenpäin painamalla ”Jatka valitsemaan maksutapa”.
Valitse listalta haluamasi maksutapa. Maksutapalistauksen alapuolelta valitse vaihtoehtoehto ”Käytä eri laskutusosoitetta” ja syötä kenttiin omat tietosi. Paina tämän jälkeen ”Jatka maksamaan tilaus” -painiketta. Sinut ohjataan valitsemaasi maksutapaan maksamaan tilaus.
Tilauksen mukana lähetettävissä papereissa ei näy tuotteiden hintatietoja. Ne näkyvät vain kohtaan Yhteystiedot syötettyyn sähköpostiosoitteeseen lähetettävässä tilausvahvistuksessa. Varmistathan, että vastaanottajan eli lahjansaajan puhelinnumero on toimitusosoitteen tiedoissa oikein. Puhelinnumeroa tarvitaan, kun vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta lähetyksestä.
Miksi palautetun tuotteen hyvitys ei näy tililläni?
Palautuva tuote rekisteröidään, kun se on vastaanotettu tehtaalla ja tuote on tarkistettu. Tämän jälkeen tilaus hyvitetään. Maksu hyvitetään Paytrailin kautta samalle maksutavalle, jolla alkuperäinen tilauskin on maksettu. Tarkistathan ensin tilauksella käyttämäsi maksutavan ja näkyykö hyvitys siellä. Tehdystä hyvityksestä saat aina automaattisen sähköpostiviestin verkkokauppamme järjestelmästä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Mitkä ovat tuotteiden toimitustavat ja -hinnat?
Postin toimituksissa ja kaikissa alle 50 euron tilauksissa toimitusmaksu riippuu valitsemastasi toimitustavasta:
Matkahuolto Lähellä-paketti – 4,90 €
Matkahuolto Kotijakelu – 6,90 €
Toimitus Postin noutopisteeseen – 5,90 €
Postin kotiinkuljetus – 8,90 €
Miten Matkahuollon kotiinkuljetus toimii?
Huomioithan, että joillekin postinumeroalueille on valittavissa vain yksi toimitusaikaikkuna päivän aikana. Tämä saattaa olla myös päiväsaikaan esimerkiksi klo 12–16. Vilkkaammilla alueilla kuljetusaikoja on laajemmin, myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Voinko tilata tuotteeni pakettiautomaattiin?
Kyllä, Matkahuollon lähellä-paketin noutopisteinä on laaja pakettiautomaattiverkosto ympäri Suomen. On kuitenkin hyvä huomioida, että Joutsen-untuvatuotteet ovat kevyitä, mutta tilaa vieviä. Käytämme verkkokaupan toimituksissa kookkaita laatikoita. Ne mahtuvat pakettiautomaatteihin, mutta isompia lokeroita automaateissa on aina vähemmän. Jos valitsemassasi automaatissa ei toimitushetkellä ole vapaana oikeankokoista lokeroa, se ohjataan Matkahuollon määrittelemään varanoutopisteeseen. Tästä syystä suosittelemme valitsemaan Matkahuollon Lähellä-paketille muun noutopisteen kuin pakettiautomaatin, etenkin jos tilaat useamman tyynyn tai peiton.
Kuinka kauan tilaukseni toimitus kestää?
Toimitukset lähtevät meiltä normaalisti 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Matkahuollon lähellä paketti jaetaan pääsääntöisesti 1–2 päivän kuluessa siitä, kun se on lähtenyt varastoltamme. Kotijakelun toimitusajankohta voi olla hieman pidempi. Kotiinkuljetuksen ajankohta sovitaan aina Matkahuollon kanssa. Voit valita sinulle sopivan toimitusajankohdan Matkahuollon kotiosoitteeseesi tarjoamista vaihtoehdoista.
Sesonkiaikoina toimitusaika voi olla hieman pidempi.
Miten tuotteen voi palauttaa?
Valitsin maksutavaksi laskun, miksi en ole saanut laskua?
Lasku- ja osamaksupalveluita maksutapana verkkokaupassamme tarjoavat Collector tai OP Osta laskulla. Laskut toimitetaan asiakkaalle suoraan laskuttajalta, eli valintasi mukaan joko Collectorilta tai OP:n Osta laskulla -palvelusta. Molemmat palveluntarjoajat tarjoavat asiakkaalle pitkän maksuajan ja tämän vuoksi lasku saattaa saapua vasta kuukauden jälkeen ostotapahtumasta. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Collectorin tai OP:n asiakaspalveluun.
Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?
Joskus tilausvahvistus saattaa mennä roskapostikansioon tai sähköpostiohjelmasta riippuen johonkin muuhun kansioon. Jos tilausvahvistusta ei löydy ja tilauksen maksu on veloitettu onnistuneesti, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tilasin uutiskirjeen, mutta miksi en saanut alekoodia?
Joskus lähettämämme sähköpostit saattavat mennä roskapostikansioon tai sähköpostiohjelmasta riippuen johonkin muuhun kansioon. Olemme kuulleet asiakkailtamme, että esimerkiksi Gmail-sähköposti saattaa luokitella lähettämämme sähköpostit tarjouksiksi ja siirtää ne suoraan Tarjoukset-kansioon. Valitettavasti Gmail-sähköpostiohjelman Tarjoukset-kansio ei näy käyttäjälle, jos luet sähköpostisi iPhone-puhelimien omasta sähköpostiohjelmasta. Tällaisessa tapauksessa sinun tulisikin kirjautua Gmail-sähköpostiisi selaimen kautta nähdäksesi Tarjoukset-kansion ja päästäksesi lukemaan uutiskirjeemme. Välillä myös sähköpostipalvelimet saattavat luokitella lähettämämme sähköpostit vaarallisiksi, ja estävät sähköpostiemme perille tulon. Ongelmatilanteissa voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
VALITSIN MAKSUTAVAKSI LASKUN, MIKSI EN OLE SAANUT LASKUA?
Lasku- ja osamaksupalveluita maksutapana verkkokaupassamme tarjoavat Collector tai OP Osta laskulla. Laskut toimitetaan asiakkaalle suoraan laskuttajalta, eli valintasi mukaan joko Collectorilta tai OP:n Osta laskulla -palvelusta. Molemmat palveluntarjoajat tarjoavat asiakkaalle pitkän maksuajan ja tämän vuoksi lasku saattaa saapua vasta kuukauden jälkeen ostotapahtumasta. Linkit laskuttajien sivuille löydät alta.
Miksi alekoodini ei toimi?
Alekoodit toimivat yleensä vain normaalihintaisille tuotteille, joten tarkistathan saamasi alekoodin käyttöehdot. Ongelmia alekoodin kanssa voi ilmetä, kun olet hankkimassa normaalihintaista tuotetta, jonka jokin toinen värivaihtoehto on jo tarjouksessa. Ongelmatilanteissa ota aina yhteyttä asiakaspalveluun, niin autamme tilauksen tekemisessä. Huomioithan myös, että kahta alennuskoodia ei voi käyttää samanaikaisesti.