Palautukset ja vaihdot

Huomioithan, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Tarkastamme kaikki palautetut tuotteet.

Toivomme, että olet tyytyväinen ostamaasi tuotteeseen. Jos tilaamasi tuote ei kuitenkaan vastannut toiveitasi, voit palauttaa tuotteen meille 14 vuorokauden sisällä vastaanottamisesta.  Jos tuote täyttää palautusehdot, hyvitämme tuotteen hinnan sinulle. Tutustu huolellisesti alla oleviin vaihto- ja palautusohjeisiin.

Untuva- ja kevytuntuvatakeilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Voit sovittaa takkia kotona niin kuin myymälässä. Varothan kuitenkin, etteivät esimerkiksi meikit tai hiusten muotoilutuotteet tahraa takkia. Palautettavassa tuotteessa täytyy olla kiinni kaikki alkuperäiset tuotelaput, eikä siinä saa olla likaa, hiuksia tai lemmikkieläinten karvoja. Jokainen meille palautettu takki tarkastetaan ja se palautuu myyntiin. Sen vuoksi hyvitettävän tuotteen on oltava uudenveroinen ja täysin myyntikuntoinen.

Jos takki on liian suuri tai pieni, voit vaihtaa sen sopivaan, jos kokoasi on vielä jäljellä. Samoin voit vaihtaa toiseen väriin. Vaihto voidaan suorittaa vain samanhintaiseen tuotteeseen. Muussa tapauksessa sinun täytyy palauttaa ostamasi takki ja tehdä uusi tilaus verkkokaupasta.

Vuodevaatteilla on 14 päivän palautusoikeus vain avaamattomille tuotepakkauksille.

Tyynyt ja peitot ovat hygieniatuotteita, eikä niillä ole palautusoikeutta, jos tuotteen myyntipakkaus on avattu. Älä siis avaa ja poista tuotetta myyntikassistaan. Jokainen meille palautettava peitto- ja tyynypakkaus tarkastetaan huolellisesti. Avattu peitto tai tyyny tullaan lähettämään takaisin asiakkaalle.

Untuvapeitoille ja -tyynyille on myönnetty Allergia-, Iho ja Astmaliiton Allergiatunnus. Avattua vuodevaatepakkausta emme voi palauttaa hygienia- ja turvallisuussyistä myyntiin. Ollakseen kaikille turvallisia, peittojen ja tyynyjen tulee olla äärimmäisen puhtaita. Niissä ei saa olla mitään tuoksuja tai pölyä, lemmikkieläinten hilseestä tai karvoista puhumattakaan.

Jos olet vahingossa tilannut vääränkokoisen tai -mallisen tuotteen, palauta avaamattomassa tuotekassissaan oleva tyyny tai peitto meille ja tee sitten haluamastasi tuotteesta uusi tilaus.

Palautusoikeus ei koske tuotteita, joihin on tehty muokkauksia asiakkaan toiveiden mukaan.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus/palautus.

Tilauksen peruuttamisesta ja palautuksesta tulee aina ilmoittaa paketissa tulevalla palautuslomakkeella tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamatta jätetyn paketin käsittely- ja toimituskuluina vähennämme tuotteista hyvitettävästä summasta palautuksen toteutuneet toimituskulut. Toimituskulujen suuruus määräytyy lähetyksen koon ja painon mukaan. Voit lukea lisää verkkokauppatilauksen peruuttamisoikeudesta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Palautukset onnistuvat helposti seuraavien ohjeiden mukaisesti:

- Täytä tilauksesi mukana tullut palautuslomake.
- Pakkaa tuote alkuperäiseen myyntipakkaukseensa. Laita pakkaukseen mukaan kaikki tuotteen mukana tulleet osat.
- Liitä palautuksen mukaan tilauksesi mukana tullut lähete (tai kopio siitä) sekä palautuslomake.
- Pakkaa tuotteet alkuperäispakkauksineen mielellään laatikkoon, jossa tuote toimitettiin.
- Liimaa laatikon päälle tilauksesi mukana tullut osoitetarra palautuksia varten. Käyttämällä tätä palautustarraa Joutsen vastaa kaikista palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Postin toimittaman tuotteen voit palauttaa mihin tahansa Postin toimipisteeseen.

Matkahuollon toimittaman tuotteen voit palauttaa mihin tahansa Matkahuollon palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Myös kotiin toimitetut Kotijakelu-paketit tulee palauttaa Matkahuollon palvelupisteeseen.

Jos noudit tilauksen Matkahuolto-asiamiehen toimipisteestä tai Matkahuollon pakettipisteestä (K-Marketit, R-Kioskit), voit tehdä palautuksen samaan toimipisteeseen.

Käsittelemme palautuksesi verkkokaupan asiakaspalvelussa 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta verkkokaupan varastolle. Mahdollisia maksettuja toimituskuluja ei hyvitetä palautuksissa. Hyvitys kohdistuu aina samalle maksutavalle, jolla olet alkuperäisen tilauksen maksanut. Saat tehdystä hyvityksestä ilmoituksen sähköpostiisi verkkokaupastamme ja maksutavasta riippuen mahdollisesti myös Paytrailin järjestelmästä. Jos olet maksanut ostoksesi lahjakortilla, palautus hyvitetään aina ensisijaisesti lahjakortille.

Palautusten reilu toimintatapa

Haluamme, että olet tyytyväinen meiltä ostamaasi tuotteeseen ja ostopäätöksesi ovat harkittuja. Saatat joutua vaihtamaan tuotteen saadaksesi oikean koon tai värin. Voit sovitettuasi joutua joskus palauttamaan tuotteen. Tämä on verkko-ostoksissa täysin ymmärrettävää.

Jos asiakas kuitenkin tekee toistuvasti tilauksia ja palauttaa lähes kaikki tuotteet, pidätämme itsellämme oikeuden peruuttaa asiakkaan tekemät tulevat tilaukset. Toimimme samoin, jos epäilemme tuotetta käytetyn ennen meille palauttamista.

Tuotteiden edestakainen lähettäminen on paitsi kallista, myös ympäristön kannalta huono valinta. Palautuksien käsittely ja tarkistus vievät lisäksi aikaa. Haluamme huomioida nämä asiat toiminnassamme, ja yhteistyössä asiakkaidemme kanssa noudattaa palautusten reilua toimintatapaa.

Mikäli vastaanottamasi tuote on viallinen, otathan välittömästi yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun joko sähköpostitse joutsenshop@joutsen.com tai puhelimitse 029-180 5200 (arkisin klo 10-15). Yhteydenoton jälkeen, ellei toisin ole sovittu, toimi myös reklamaatiotapauksissa yllä annettujen palautusohjeiden mukaisesti. Huomioithan, että tuotteessa olevan virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus. Jos korjaaminen on mahdotonta, tai se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, tuotteen voi vaihtaa virheettömään.

Jos sinulla on jotakin kysyttävää palautuksiin liittyen, ota rohkeasti yhteyttä joko sähköpostitse joutsenshop@joutsen.com tai puhelimitse 029-180 5200 (arkisin klo 10-15).