OP:n ja Nordean palveluissa huoltokatkot 5.-6.9.2020

Alla pankkien tiedotteet asiasta:

OP - Käyttökatko verkkopalveluissamme

Tulevan viikonlopun aikana palveluissamme on huoltotöistä johtuvia ja asiointiin vaikuttavia käyttökatkoja. Huoltotyöt liittyvät palveluiden ylläpitoon ja kehittämiseen ja niillä takaamme laadukkaat palvelut asiakkaillemme myös tulevaisuudessa. Pahoittelemme niiden aiheuttamaa haittaa.  

Palvelut, jotka ovat poissa käytöstä la 5.9. klo 22.00 - su 6.9. klo 10.00: 

  • op.fi-palvelu
  • OP-mobiili
  • OP Saavutettava 
  • OP-yritysmobiili
  • Pivo 
  • Siirto-maksut
  • Verkkomaksaminen tililtä tai kortilta sekä maksujen vahvistaminen Mobiiliavaimella /avainlukulistalla
  • Tunnistautuminen OP:n tunnuksilla viranomaisten palveluihin kuten OmaVeroon ja Kelaan  
  • Ulkopuoliset palvelut, joissa voit maksaa verkossa OP:n tililtä tai tarkastella OP:n tilitietoja 
  • Kassanhallintapalvelut
  • Yrityksen pankkiyhteys (Web Services) 
  • Sähköinen allekirjoitus -palvelu (allekirjoitus.op.fi) 

Palvelut, joissa on häiriöitä la 5.9. klo 22.00 - su 6.9. klo 10.00: 

  • Korttimaksujen debit-tapahtumat (credit-tapahtumat toimivat normaalisti)  
  • Otto-automaattien käteisnostot ja käteistalletukset  

 

Nordea - Katko pankkipalveluissa 6.9.2020

Palvelukatko 6. syyskuuta alkaa aamuyöllä kello 04.00. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän kello 14.00 ja muiden palveluiden osalta kello 17.00.

Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.

Nordea Asiakaspalvelu on avoinna sunnuntaina 6.9. klo 9-17, mutta sieltä saa vain yleisneuvontaa. Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät. 

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 6.9. klo 04:00-14:00:

  • Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
  • Käteisen nosto kauppojen kassalta
  • Korttimaksaminen suurelta osin
  • Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 6.9. klo 04:00-17:00:

  • Laskunmaksuautomaatit
  • Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Tunnistautuminen Nordean palveluihin (Tunnuslukukortti, tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus)
  • Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (E-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
  • E-maksu
  • Maksuliikenne ja maksupalvelut
  • Nordea Wallet
  • Nordea Investor
  • Siirto
  • MobilePay

Katko koskee myös Nordea Rahoituksen maksukortteja Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard sekä palveluita kuten OmaLuotto, Autoluoton tiedot 24/7 ja Nordea Rahoitus Portaali. 

Palvelukatko vaikuttaa myös henkilöasiakkaiden Nordean asiakaspalveluun numerossa 0200 3000 sekä yritysten Nordea Business Center asiakaspalveluun numerossa 0200 2121. Asiakaspalvelussa ei voi katkon aikana hoitaa henkilökohtaisia pankkiasioita, koska asiakas ei voi tunnistautua palveluun pankkitunnuksillaan.

Korttien sulkupalvelu 020 333 toimii katkon aikana normaalisti.