OP:n ja Nordean palveluissa huoltokatkot 21.-22.11.2020

Alla pankkien tiedotteet asiasta:

OP - Käyttökatko verkkopalveluissa sekä maksamisessa 21.-22.11.

Palveluissamme on huoltotöistä johtuva ja asiointiin vaikuttava käyttökatko la 21.11. klo 23 – su 22.11. klo 06. Huoltotyöt liittyvät palveluiden ylläpitoon ja kehittämiseen ja niillä takaamme laadukkaat palvelut myös tulevaisuudessa. Pahoittelemme asian aiheuttamaa haittaa ja kiitämme kärsivällisyydestäsi.   

Palvelut, jotka ovat poissa käytöstä la 21.11. klo 23 - su 22.11. klo 06:  

  • op.fi-palvelu  
  • OP-mobiili  
  • OP Saavutettava  
  • OP-yritysmobiili  
  • Pivo 
  • Siirto-maksut  
  • Verkkomaksaminen tililtä tai kortilta sekä maksujen vahvistaminen Mobiiliavaimella/avainlukulistalla  
  • Tunnistautuminen OP:n tunnuksilla viranomaisten palveluihin kuten OmaVeroon ja Kelaan  
  • Ulkopuoliset palvelut, joissa voit maksaa verkossa OP:n tililtä tai tarkastella OP:n tilitietoja 
  • Kassanhallintapalvelu 
  • Yrityksen pankkiyhteyskanava (Web Services) 
  • Sähköinen allekirjoitus -palvelu (allekirjoitus.op.fi) 

Korttimaksut mm. kaupoissa sekä käteisnostot automaateilta ja kaupan kassoilta toimivat normaalisti.

Nordea - Katko Nordean pankkipalveluissa su 22.11.2020

Nordealla on 22. marraskuuta koko sunnuntain kestävä laaja palvelukatko, joka vaikuttaa pankkiasiointiin. Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät välttämättömät muutos- ja ylläpitotyöt, joiden myötä varmistamme asiakkaille laadukkaat palvelut myös tulevaisuudessa.

Palvelukatko 22. marraskuuta alkaa aamuyöllä kello 01.00. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00.

Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.

Nordea Asiakaspalvelu on avoinna sunnuntaina 22.11. klo 9-17, mutta sieltä saa vain yleisneuvontaa. Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät. 

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 22.11. klo 01.00-21.00:

  • Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
  • Käteisen nosto kauppojen kassalta
  • Korttimaksaminen suurelta osin
  • Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 22.11. klo 01.00-24.00:

  • Laskunmaksuautomaatit
  • Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Tunnistautuminen Nordean palveluihin (tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus, tunnuslukukortti)
  • Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (E-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
  • E-maksu
  • Maksuliikenne ja maksupalvelut
  • Nordea Wallet
  • Nordea Investor
  • Siirto, MobilePay

Katko koskee myös Nordea Rahoituksen maksukortteja Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard sekä palveluita kuten OmaLuotto, Nettiluotto, Autoluoton tiedot 24/7 ja Nordea Rahoitus Portaali. 

Palvelukatko vaikuttaa myös henkilöasiakkaiden Nordea Asiakaspalveluun numerossa 0200 3000 sekä yritysten Nordea Business Center asiakaspalveluun numerossa 0200 2121. Asiakaspalvelussa ei voi katkon aikana hoitaa henkilökohtaisia pankkiasioita, koska asiakas ei voi tunnistautua palveluun pankkitunnuksillaan.

Korttien sulkupalvelu 020 333 toimii katkon aikana normaalisti.